ניתוח אסטרטגי של מערכות חינוך: ניהול סיכונים של החינוך למדע וטכנולוגיה בישראל
תחזיות לשנים הקרובות צופות מחסור במורי/ות מדעים וטכנולוגיה בחינוך התיכוני. מחקר זה מיישם תהליך ניהול סיכונים עבור החינוך למדע וטכנולוגיה בישראל בדומה למתקיים בארגונים עסקיים
חיבור על מחקר לשם קבלת התואר דוקטור לפילוסופיה – הטכניון, ינואר 2016
לימודי מדע וטכנולוגיה בבית הספר התיכון עשויים לתרום בפיתוח מיומנויות המאה ה-21. מטרות החינוך למדע וטכנולוגיה הנובעות מכך הן הגדלת שיעור התלמידים הבוחרים במקצועות המדע והטכנולוגיה בבית הספר התיכון, כמו גם מיסוד תכניות למצוינות מדעית-טכנולוגית והעלאת שיעור התלמידים המצטיינים הלומדים בתכניות אלה. לצד הצורך בהגדלת השתתפותם של תלמידי ישראל במדע וטכנולוגיה, תחזיות לשנים הקרובות צופות מחסור במורי/ות מדעים וטכנולוגיה בחינוך התיכוני.
מחקר זה מיישם תהליך ניהול סיכונים עבור החינוך למדע וטכנולוגיה בישראל בדומה למתקיים בארגונים עסקיים. מטרת המחקר היא התווית תכנית לניהול סיכונים של החינוך למו"ט התיכוני בישראל, כפי שזו נתפסת ע"י נציגיהן של חמש קבוצות בעלי עניין בחינוך למדע וטכנולוגיה: מערכת החינוך, אקדמיה, תעשייה, צבא ופילנתרופיה.
תגיות:
הוראההערכה ומדידה