מצע משותף
החזון שלנו:
הצבנו לעצמנו מטרה: בשנת 2025 ישראל עתידה להימנות בין חמש-עשרה המדינות המובילות בעולם באיכות החינוך, בתחומי המתמטיקה, המדעים והטכנולוגיה.
לקריאת המצע המלא לחצו כאן
המשימה המשותפת:
המשימה הניצבת בפנינו ברורה: הכפלת מספר הלומדים בהצלחה במגמות המתמטיקה, הפיזיקה, הכימיה וההנדסה בבתי הספר התיכוניים בישראל.
לקריאת המצע המלא לחצו כאן
הייעוד שלנו:
אנו רואים את ייעודנו ביכולת לאפשר לתלמידות ותלמידים רבים, מכל המגזרים ושכבות האוכלוסייה, לממש את זכותם ללימודים ברמת מצויינות. אנחנו מאמינים שזוהי הדרך לפתוח בפניהם הזדמנויות לחיים רצופים בהצלחה, שגשוג ותרומה
לקריאת המצע המלא לחצו כאן
מהי מצוינות:
הדרך לעתיד מחייבת שיפור במצויינות הלמידה. מצויינות היא מדרגה גבוהה של הבנה, חשיבה ויישום, המשלבת בין ידע ומיומנויות, תבונה ויצירתיות, הנדרשים לפתרון בעיות ולהתמודדות עם מצבים חדשים. יכולת זו כרוכה ברכישת ידע רב, ביכולות ניתוח ולמידה לצד פיתוח סקרנות ויוזמה, המושתתים על ערכים של מוסר ואחריות, חברתית ואישית. לקריאת המצע המלא לחצו כאן
מהי הוראה איכותית
הדרך להגשמת המשימה תלויה ביכולת להבטיח הוראה איכותית, המאמינה בכל תלמיד ותלמידה, מאבחנת ומתאימה את עצמה ליכולות ולקשיים, לאופן החשיבה ולקצב הלמידה. אנחנו רואים בהוראה איכותית מפתח מרכזי להצטיינות. הוראה איכותית מחייבת רמה מקצועית גבוהה, הצבת יעדים שאפתניים, תמיכה, בניית אמון, מתן משוב בונה ומחזק. לקריאת המצע המלא לחצו כאן
גבולות פעילות היוזמה
על מנת להבטיח מיקוד ואפקטיביות ולמקסם את פוטנציאל ההשפעה של היוזמה בקידום המשימה המשותפת, לאחר דיון בוועדת ההיגוי, הוגדרו גבולות הפעילות לגבי קשת המקצועות וטווח הגילאים.
לקריאת המצע המלא לחצו כאן
מדדים וכלי מדידה
מערך המדידה המשותפת כולל גיבוש והסכמה על מדדים משותפים המעידים כי הפעולה המשותפת מובילה להשגת היעדים ולתוצאות בטווח הקצר ובטווח הארוך. בנוסף, התהליך מחייב בניה של תשתית משותפת לאיסוף וניתוח נתונים (במידה ואינה קיימת), לדיווח, התבוננות בממצאים ושיתוף בידע.
לחצו למידע נוסף על המדדים וכלי המדידה