מדידה משותפת: משרטטים את מפת הדרכים
תנאי הכרחי לקידום יוזמת 5פי2 הוא יצירת מערך למדידת נתונים ומגמות לאורך זמן. תהליך המדידה המשותפת יצא לדרך עם כינוסם של שני צוותי עבודה, שמיפו את השלבים הקריטיים בדרכם של מורים ותלמידים למצוינות במתמטיקה ומדעים
נתונים הם הכרח לניהול וקידום היוזמה והמהלך המשותף עם משרד החינוך לאורך זמן. הם הכרח על מנת לזהות ולהבין לעומק את מוקדי החסמים וליצור פתרונות ומענים בהתאם. מערך המדידה המשותפת על פי מודל קולקטיב אימפקט כולל גיבוש והסכמה על מדדים משותפים, שיכולים להעיד כי הפעולה המשותפת מובילה להשגת היעדים ולתוצאות בטווח הקצר ובטווח הארוך. כך מתבצעת מדידה המאפשרת התבוננות על הפעילות והישגיה, למידה מתוך הממצאים והמשך תכנון בהתאם.
בשבועות האחרונים יצאנו לדרך עם יצירת התשתית למיפוי נתונים, יעדים ומדדים ליוזמה. תשתית זו מבוססת על ניסוח מפת דרכים אשר תפרוש את השלבים הקריטיים של תלמידים ומורים למתמטיקה ומדעים, במסלולם למצוינות בלמידה ולהוראה איכותית. כל שלב במפת הדרכים יכלול מדדים ויעדים תקופתיים אשר יעידו על התקדמות היוזמה לכיוון המשימה של הכפלת מספר התלמידים הלומדים ומצליחים במקצועות אלה. בפעולה משותפת עם משרד החינוך אנו ממפים את הנתונים הנדרשים למעקב זה ובונים תשתית אשר תבטיח בחינה וניתוח של נתונים ומגמות לאורך זמן.
התנענו את התהליך עם כינוסם של שני שני צוותי עבודה המורכבים מנציגים של השותפים ביוזמה משלושת המגזרים – האחד בנושא תלמידים והשני בנושא מורים. את התהליך מלווה ד"ר גילה מלך, מומחית למדידה והערכה. במהלך חודש ינואר 2015, שני הצוותים נפגשו למפגש ראשון מתוך סדרה של ארבעה מפגשים. באיגרת הבאה נשתף בתוצרי הביניים של עבודת הצוותים.
תגיות:
מדידה והערכהמפת הדרכיםמשרד החינוך