סיכום מפגש רשת שותפי היוזמה 23.6.16
המפגש נערך במעמד מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן שאמרה: ""הגדרנו ביחד יעדים. השגנו ואף יותר מזה. עם זאת צריך לייצר תשתית על מנת להבטיח את השינוי"
בתאריך ה-23.6.16 התכנסנו, נציגי הארגונים השותפים ביוזמת 5פי2, למפגש סיכום, למידה ושיח משותף. למפגש הגיעו נציגים מרשת השותפים המגוונת: נציגי משרד החינוך, ארגוני חינוך, אקדמיה, מכללות, רשתות חינוך וחברות עסקיות. המפגש היווה הזדמנות לחזק את ההכרות בין השותפים והפעילות הייחודית של כל ארגון ביוזמה, ולחלוק בתובנות מרכזיות מהעשייה בשדה.
את המפגש פתחה ענבר הורביץ, מנהלת יוזמת 5פי2, שפרשה את ההישגים של היוזמה בשנת הפעילות החולפת ואת היעדים להמשך: "על אף ההישגים, אנו מסתכלים קדימה ורוצים להבטיח שהשינוי יהיה ארוך טווח ובר קיימא, יתרחב לנושאים נוספים מעבר למתמטיקה, יקדם את תפקידן הקריטי של הרשויות המקומיות, וימשיך לחזק את מגוון הכלים הניתנים לסוכני השינוי: מנהלים, מורים, הורים ותלמידים".
המצגת של ענבר הורביץ:
מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, כיבדה אותנו בנוכחותה וניהלה שיח פתוח עם המשתתפים. מנכ"לית המשרד ציינה בדבריה את החשיבות של העבודה המשותפת ואמרה כי "הסיפור הגדול הוא השותפות. איך משיגים יותר ביחד. הסיפור הזה החל לפני שלוש שנים מדאגה משותפת: מה יהיה עם החברה, מה יהיה עם הכלכלה, מה יהיה עם החמש יחידות. הדאגה המשותפת הניבה עבודה מאומצת של כל מי שיושב פה כדי שזה יקרה". המנכ"לית הוסיפה כי "הגדרנו ביחד יעדים. השגנו ואף יותר מזה. עם זאת, צריך לייצר תשתית על מנת להבטיח את השינוי".
מוהנא פארס, מוביל התוכנית הלאומית למצוינות במתמטיקה ומדעים במשרד החינוך, הציג את העלייה הניכרת במספר התלמידים הניגשים לבגרות ב-5 יחידות מתמטיקה בשנת 2016 בכיתות י"א וי"ב. כמו כן, מוהנא ציין את הדגש הניתן בתכנית לערים ויישובים בפריפריה והראה נתונים ראשוניים המעידים כי העלייה ניכרת בערים הגדולות לצד יישובים מרוחקים ובקרב המגזרים השונים. התכנית שמה לה ליעד לאפשר לכל תלמיד בישראל לקבל את ההזדמנות ללמוד ולגשת לחמש יחידות בגרות במתמטיקה. מפמ"רית כימיה ד"ר דורית טייטלבאום, ומפמ"ר פיזיקה ד"ר צביקה אריכא הציגו את היעדים במקצועות לשנים הקרובות.
המצגת של מוהנא פארס:
חלקו האחרון של המפגש הוקדש ללמידה משותפת מתוך העשייה בשטח, בשלושה נושאים אותם היוזמה מקדמת במהלך השנה באמצעות צוותי עבודה: פריפריה, מוטיבציה והרחבת מעגל הפונים להוראה.
המושב בנושא חיזוק מצוינות בפריפריה עסק באתגרים הייחודים והמפתחות להצלחה בנושא זה. ד"ר יפעת לינדר, מנהלת מיזם גליליום באשכול גליל מזרחי, הציגה את התובנות המרכזיות מהעשייה במיזם. ד"ר סלעית רון, חברת צוות פריפריה ביוזמה, הציגה את הגדרת הבעיה כפי שנוסחה בעבודת הצוות. לסיכום המפגש בנושא פריפריה לחצו כאן.
המושב בנושא עידוד מוטיבציה של תלמידים והערך של "הון מדעי" עסק במעגלים הקריטיים הנדרשים להגשמת יעדים אלו. את המושב פתחה מיה הלוי, מנהלת מוזיאון המדע בירושלים וחברת צוות מוטיבציה ביוזמה, שהציגה את המושג "הון מדעי" שליווה את עבודת הצוות. ד"ר חפצי זהר, מ"מ ראש העיר ומחזיקת תיקי החינוך והרווחה בבאר שבע, הציגה את העשייה הנרחבת בעיר בתחומים אלו. לסיכום המפגש בנושא מוטיבציה לחצו כאן
במושב בנושא קידום הוראה כקריירה שנייה שיתפו מורים בהווה ובעתיד בשלבים השונים לאורך המסלול של יוצאי תעשיית ההייטק הבוחרים במסלול הוראה בתחומי המתמטיקה והמדעים. במושב התקיים רב שיח עם רון יוספי, מהנדס ותומך הוראה במסגרת עמותת שיעור אחר, יוליה ברונשטיין, מהנדסת וסטודנטית בתכנית מבטים בטכניון ורועי פטרושקה, בוגר התכנית להסבה במכללת אורנים, וכיום מורה למתמטיקה בבית הספר הריאלי בחיפה. את השיח הפורה סיכם אייל רם, סמנכ"ל וראש מינהל עובדי הוראה במשרד החינוך. לסיכום בנושא קידום הוראה כקריירה שנייה לחצו כאן
תגיות:
יוזמת 5פי2משרד החינוךרשת השותפים