מפגש רשת השותפים 23.6.16: סיכום מושב בנושא עידוד מוטיבציה של תלמידים והערך של "הון מדעי"
המושב התבסס על עבודת צוות העבודה שעסק בנושא באופן מעמיק במהלך השנה החולפת. מיה הלוי, מנהלת מוזיאון המדע בירושלים, הציגה את המושג הון מדעי עליו התבסס הצוות בעבודתו
המושב בנושא קידום וחיזוק מוטיבציה של תלמידים לבחור ולהתמיד בתחומי מתמטיקה ומדעים, התבסס על עבודת צוות העבודה שעסק בנושא באופן מעמיק במהלך השנה החולפת.
לחצו כאן לעדכון בנושא צוות העבודה בנושא עידוד מוטיבציה (נכון לפברואר 2016)
מיה הלוי, מנהלת מוזיאון המדע בירושלים, הציגה את המושג Science Capital (הון מדעי), עליו התבסס הצוות בעבודתו. הון מדעי מתייחס למכלול של ידע, גישות, התנסויות ומשאבי מדע שאדם רוכש במהלך חייו. הון מדעי הוא מושג אמפירי שמטרתו לסייע לנו להבין מדוע מיעוט בני נוער בוחרים להתמחות בלימודי מתמטיקה ומדעים, ומדוע רוב בני הנוער חושבים שקריירה במקצועות מבוססי מדע אינה יכולה להתאים להם. ע"פ מודל זה יש לסביבה, להורים ולמערכת החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי תפקיד מרכזי בהשפעה על ההון המדעי של התלמיד.
המצגת של מיה הלוי:
סרטון בנושא "הון מדעי" שהוצג במפגש:
ד"ר חפצי זוהר, מ"מ ראש העיר באר שבע ומחזיקת תיקי החינוך והרווחה בעיר, הציגה את המודל העירוני של העיר לעידוד מוטיבציה בחינוך המדעי: האתגרים הייחודיים למצוינות ב-STEM ולשילוב מאמצים של מערכת החינוך הפורמאלית עם החינוך הבלתי פורמאלי. במפגש הוצגה הראייה האינטגרטיבית בעשייה החינוכית בבאר שבע ובאזור הסמוך לה, והאופן בו הרשות מזהה ורותמת את הנכסים והמשאבים המקומיים כגון אקדמיה, תעשייה, ארגוני חינוך – לטובת עידוד מוטיבציית תלמידים.
המצגת של ד"ר חפצי זהר:
תגיות:
יוזמת 5פי2מוטיבציהרשת השותפים