קידום מהלך לאומי להכפלת כיתות עמ"ט בפריפריה ובחברה הערבית
המהלך הלאומי של משרד החינוך יצא לדרך בשותפות עם היוזמה, תוך אימוץ גישת קולקטיב אימפקט. במסגרת זו גובש מודל פעולה ייעודי ליצירת מעטפת תמיכה רחבה לתלמידים בכיתות עמ"ט ולסוכני השינוי בשדה
ינואר 2024
במהלך שנת 2022 היתה היוזמה שותפה לעבודת 'הוועדה הבין-משרדית להגדלת ההון האנושי בהייטק', בראשות דדי פרלמוטר. המלצות פרק החינוך בדו"ח הוועדה, שעסקו בהעלאת שיעור הזכאים ל"בגרות טק", עלו בקנה אחד עם מיקודי היוזמה, מה שהיווה בסיס להעמקת השותפות בין משרדי החינוך והמדע לבין היוזמה.
בהמשך להמלצות הוועדה, הכריז משרד החינוך על מהלך לאומי להכפלת כיתות עמ"ט שמטרתו להוביל לעלייה בשיעור הזכאים ל"בגרות טק". המהלך הלאומי יצא לדרך בשותפות עם היוזמה, תוך אימוץ גישת הקולקטיב אימפקט ועקרונותיה כאופן הפעולה המתאים להשגת היעדים. במסגרת זו גיבשה היוזמה מודל פעולה ייעודי יחד עם מגוון שותפים מכלל המגזרים, שבמרכזו יצירת מעטפת תמיכה רחבה לתלמידים בכיתות עמ"ט ולסוכני השינוי בשדה.
איך השפענו ומה השגנו?
קידום מדיניות והעלאת מודעות לכיתות עמ"ט כמנוף לשינוי
- השפעה על מדיניות משרדי האוצר והחינוך:
– קידום פתיחת כיתות עמ"ט בפריפריה ובחברה הערבית
– הקמת ועדה מייעצת למנכ"ל משרד החינוך שהורכבה מנציגי ועדת ההיגוי של היוזמה
אימוצה של גישת קולקטיב אימפקט לקידום יעדי המהלך באמצעות השתתפות נציגי היוזמה בדיוני הוועדה להגדלת ההון האנושי להייטק
– הצלחה בשימור משימת עמ"ט-טק על סדר היום בחילופי הממשלות ושרי החינוך
- תכלול ורתימת רשת השותפים לגיבוש המעטפת לכיתות עמ"ט, בדגש על התארגנות לפעולה מתואמת של קואליציית העסקים
- קידום תכניות ליישום בשטח דוגמת תכנית הכשרה ומנטורינג למנהלי בתי ספר בחברה הערבית, והכשרה למחנכות עמ"ט
- יצירת תשתית ידע באמצעות מחקרים שהוזמנו ע"י היוזמה, ראיונות עומק וקבוצות מיקוד